رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 30 مهر 1394 - 09:44
  • کد خبر : ۳۵۲
  • چاپ خبر : آمادگی ایران برای مشارکت نفتی با روس‌ها در دریای خزر
معاون زنگنه به مهر خبر داد:

آمادگی ایران برای مشارکت نفتی با روس‌ها در دریای خزر

معاون وزیر نفت از آمادگی ایران برای مذاکره و مشارکت احتمالی با شرکت‌های نفتی روسیه به منظور توسعه میادین نفت و گاز در حوزه دریای خزر خبر داد.

رکن الدین جوادی در گفتگو با مهر درباره سفر چند شرکت نفتی روسی به ایران همراه «الکساندر نواک» وزیر فدراسیون انرژی روسیه به تهران و احتمال مشارکت نفتی با برخی از شرکت‌های روسی در طرح توسعه میادین نفت و گاز در دریای خزر، گفت: ایران آمادگی مذاکره با تمامی شرکت‌های نفتی خارجی از جمله شرکت‌های روسی به منظور مشارکت و همکاری در طرح های صنعت نفت و گاز است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه در شرایط فعلی هیچ گونه محدودیتی به منظور حضور شرکت‌های نفتی روسی در طرح‌های نفتی ایران در دریای خزر وجود ندارد، تصریح کرد: اگر شرکت‌های نفتی روسی جدی باشند، امکان همکاری و مشارکت آنها با ایران وجود دارد.

پیش از این شرکت «زابروژ نفت» روسیه طرحی پیشنهادی به منظور مشارکت با شرکت ملی نفت ایران به منظور توسعه برخی از میادین نفتی و گازی در دریای خزر را ارائه کرده بود.

علاوه بر این، این شرکت روسی حدود دو سال قبل با ارائه پیشنهاد دیگری به شرکت ملی نفت ایران خواستار توسعه میدان تازه اکتشاف شده گازی خیام شده بود. با این وجود، هنوز توافقی برای نحوه توسعه این میدان گازی حاصل نشده است و پیش بینی می‌شود به زودی دفتر نمایندگی «زاروبژنفت» به طور رسمی در تهران گشایش یابد.

به گزارش مهر، براساس اعلام رسانه های روسی، «الکساندر نوواک» وزیر فدراسیون انرژی روسیه هفته جاری به منظور دیدار و گفتگو با بیژن زنگنه وزیر نفت ایران راهی تهران خواهد شد.

همزمان با سفر وزیر فدراسیون انرژی روسیه، مدیران عامل ۸ شرکت بزرگ نفت و گاز روسیه شامل مدیران عامل و روسای شرکت‌های گاز پروم، زاروبژ گیالوگیا، روس نفت، گازپروم نفت، زاروبژ نفت، استروی ترانس گاز، باش نفت، روس نفت و گاز استروی و روس گیائولوگیا هفته جاری به تهران می آیند.

منبع خبری : خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه