رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 30 مهر 1394 - 06:19
  • کد خبر : ۱۶۶
  • چاپ خبر : وال استریت ژورنال: آزمایش موشک بالستیک ایران، اجرای توافق هسته‌ای را پیچیده می‌کند

وال استریت ژورنال: آزمایش موشک بالستیک ایران، اجرای توافق هسته‌ای را پیچیده می‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزرای فارس، روزنامه وال استریت در گزارشی درباره آزمایش موشک سطح به سطح عماد توسط وزارت دفاع ایران نوشت که این آزمایش موشکی اجرای توافق هسته‌ای را پیچیده می‌کند. روز یکشنبه(دیروز) ایران موشک دوربرد «عماد» را با موفقیت آزمایش کرد؛ موشکی که قابلیت هدایت و کنترل تا زمان اصابت به …

به گزارش گروه بین الملل خبرگزرای فارس، روزنامه وال استریت در گزارشی درباره آزمایش موشک سطح به سطح عماد توسط وزارت دفاع ایران نوشت که این آزمایش موشکی اجرای توافق هسته‌ای را پیچیده می‌کند.

روز یکشنبه(دیروز) ایران موشک دوربرد «عماد» را با موفقیت آزمایش کرد؛ موشکی که قابلیت هدایت و کنترل تا زمان اصابت به هدف را دارد و از حیث دقت هدف‌گیری از جمله موشکهای بالستیک با قابلیت بسیار بالا است.

در واکنش به آزمایش موفق موشک دوربرد عماد، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت. رسانه‌های غربی و به ویژه آمریکایی ضمن اذعان به توانمندی موشکی ایران، بار دیگر بر تلاش خود برای پیشبرد سیاستهای ایران هراسی در منطقه افزودند.

روز یکشنبه نیویورک تایمز در گزارشی ادعا کرد که «احتمالا» آزمایش موشک عماد توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ را نقض کرده است چرا که قطعنامه ۱۲۲۹ شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد(جزئیات بیشتر).

در ادامه ادعاهای رسانه‌‎های آمریکایی، وال استریت ژورنال هم در گزارشی درباره آزمایش موشک دوربرد «عماد» نوشت: «این آزمایش، تهدیدی برای پیچیده شدن توافق هسته‌ای ماه جولای با قدرتهای جهانی است. این اقدام می‌تواند اجرای توافق هسته‌ای را پیچیده کند».

روزنامه وابسته به جمهوریخواهان در این مطلب می‌افزاید: «مقامات ایرانی می‌گویند توسعه و تولید موشک بالستیک تنها برای مقاصد دفاعی بوده و نه کلاهک‌های هسته‌ای».

وال استریت ژورنال در ادامه ادعای خود درباره لزوم محدودیت توان موشکی ایران بر مبنای توافق هسته‌ای نوشت: «آزمایش موشکی روز یکشنبه در واقع اولین آزمون ممنوعیت موشک بالستیک سازمان ملل(در قبال ایران) بوده است».

مقامات ایران همواره با تاکید بر اینکه موضوع تولید و توسعه موشکهای بالستیک بخشی از استراتژی دفاعی این کشور بوده است، هرگونه ارتباط این برنامه با موضوه سلاح‌های هسته‌ای و تلاش برای ساخت موشکهای حامل کلاهک هسته‌ای را رد کرده‌اند.

منبع خبری : خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه