رفتن به بالا
  • یکشنبه - 3 آبان 1394 - 11:03
  • کد خبر : ۵۲۶
  • چاپ خبر : شیوه‌ حمایت بسته رونق از صنایع کوچک
معاون نعمت‌زاده به مهر اعلام کرد؛

شیوه‌ حمایت بسته رونق از صنایع کوچک

معاون وزیر صنعت با تشریح جزئیات شیوه‌های حمایتی دولت از صنایع کوچک در بسته رونق اقتصادی گفت: قرار است وزیر صنعت، اختصاص تسهیلات با سود ترجیحی را برای واحدهای موفق تولیدی در صنایع کوچک پیگیری کند.

سیدمحمدعلی سیدابریشمی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به نگرانی فعالان اقتصادی مبنی بر تخصیص ۲۰۰ میلیون دلار یارانه بخش صنعت و معدن در بسته رونق اقتصادی به صنایع بزرگ، گفت: ۲۰۰ میلیون دلاری که قرار شده به بخش صنعت و معدن اختصاص یابد، برای صنایع کوچک و متوسط است که امیدواریم بعد از تخصیص، بتوانیم از طریق بانک صنعت و معدن اعتبارات لازم را به این بخش اختصاص دهیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هنوز در رابطه با نرخ سود این تسهیلات در دولت تصمیمی گرفته نشده است، اما قرار است با رایزنی و پیگیری وزیر صنعت، معدن و تجارت، نرخ سود این تسهیلات برای آن دسته از واحدهای موفق و صادرکننده، به نرخ ترجیحی داده شده و درصدی تخفیف در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: در این بخش، اولویت ما این است که واحدهایی را که زیر ظرفیت کار می‌کنند را به ظرفیت برسانیم و پس از آن هم، واحدهای متوقف در شهرک‌های صنعتی در اولویت قرار دارند تا دوباره فعال شوند.

به گزارش مهر، فعالان اقتصادی بعد از انتشار بسته رونق اقتصادی از سوی تیم اقتصادی دولت، به شدت نگران شیوه تخصیص منابع در نظر گرفته شده برای این بخش هستند و بارها اعلام کرده‌ اند که بیم آن را دارند که باز هم این منابع محدود، به صنایع بزرگ و دولتی و یا شبه‌دولتی‌ها برسد و بخش واقعی اقتصادی، از این منابع باز هم بی‌بهره بماند.

منبع خبری : خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه