رفتن به بالا
  • سه شنبه - 3 اسفند 1395 - 17:24
  • کد خبر : ۱۰۹۰
  • چاپ خبر : زنان در کجای اقتصاد عربستان ایستادند؟

زنان در کجای اقتصاد عربستان ایستادند؟

زنان سعودی یکی از سه شغل برتر بازار مالی را در عربستان به عهده گرفتند.

زنان در کجای اقتصاد عربستان ایستادند؟ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی امید، زنان سعودی در حال شکستن سقف شیشه ای در امور مالی عربستان هستند.

عربستان سه شغل برتر امور مالی و بانکی کشورش را در هفته گذشته با زن ها پر کرد. به این ترتیب، یکی از بزرگترین بانک های عربستان، گروه مالی سمبا، رانیا ناشار را به عنوان مدیر اجرایی خود انتخاب کرده است.

این در حالی است که در روز دوشنبه العربیا اعلام کرد بانک دیگری به نام بانک بین المللی عرب نیز لطیفه السبحان را به عنوان مدیر مالی خود انتخاب کرده، اما در این خصوص هنوز این بانک اظهارنظری نکرده است.

موازی با انتخاب این دو زن در مدیریت بانک ها، برای نخستین بار اعضای هیات مدیره بورس سعودی، سارا السحیمی را به عنوان رئیس این بورس برگزیدند.

اقتصاد عربستان سعودی که در اثر کاهش قیمت ها در بازار دچار مشکل شده بود، برنامه اقتصادی تا سال ۲۰۳۰ نوشت که در آن وابستگی نفت کشور را کاهش داده است. یکی از اهداف این برنامه، افزایش بازار کار برای زنان کشور از ۲۲ درصد به ۳۰ درصد است.

السحیمی که هم اکنون مدیر بورس عربستان است، مدیرعامل بانک سرمایه گذاری NCB نیز است. او به مدت سه سال در این مقام قرار داشته است و توانسته امور مالی با ارزش ۲۰ میلیارد دلار را مدیریت کند.

به همین ترتیب، ناشار نیز ۲۰ سال سابقه کاری در بانک سمبا داشته و توانسته جایگاه بالایی را پس از این مدت به دست آورد.

در حال حاضر مشاهده می شود که برخی از زنان عربستان در بازار مالی این کشور نقش پررنگی داشتند.

البته همچنان محدودیت های خاصی برای زنان در این کشور وجود دارد؛ به طوری که در برنامه ۲۰۳۰ عربستان هیچ گونه اشاره ای به برداشته شدن محدودیت رانندگی زنان نشده است.

منبع:خبرآنلاین

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه