رفتن به بالا
  • شنبه - 11 آذر 1396 - 17:15
  • کد خبر : ۱۲۴۷
  • چاپ خبر : زمان کناره‌گیری امپراتوری ژاپن اعلام شد

زمان کناره‌گیری امپراتوری ژاپن اعلام شد

امپراتوری ژاپن پس از آنکه قریب به سه دهه در سلطنت بوده، قرار است در تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۱۹ از سمتش کناره گیری کند؛ این نخستین کناره‌گیری در سلسله امپراتوری ژاپن از حدود دو قرن پیش محسوب می‌شود.

امپراتوری ژاپن پس از آنکه قریب به سه دهه در سلطنت بوده، قرار است در تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۱۹ از سمتش کناره گیری کند؛ این نخستین کناره‌گیری در سلسله امپراتوری ژاپن از حدود دو قرن پیش محسوب می‌شود.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، شورای امپراتوری ژاپن متشل از ۱۰ عضو به ریاست شینزو آبه، نخست وزیر این کشور و همچنین قانونگذاران و قضات دادگاه عالی و سلطنتی در مورد کناره گیری امپراتور آکی هیتو امروز جمعه تصمیم گیری کردند.

دولت ژاپن بر اساس قانون اساسی ملزم به شنیدن دیدگاه‌های شورا پیش از اعلام تاریخ نهایی برای کناره‌گیری امپراتوری بود.

قرار است “ناروهیتو” ولیعهد ۵۷ ساله آکی هیتو، امپراتور سالخورده ژاپن جانشین وی ‌شود.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن پس از اعلام زمان کناره‌گیری امپراتوری این کشور گفت: این نخستین کناره‌گیری در ۲۰۰ سال گذشته و نخستین مورد بر اساس قانون اساسی پس از جنگ جهانی دوم ژاپن محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: شورای امپراتوری ژاپن امروز درباره زمان دقیق کناره‌گیری امپراتور آکی هیتو تصمیم گیری کرد و این زمان برای ۳۰ آوریل ۲۰۱۹ است. امیدوارم که این گامی بزرگ به سوی موفقیت در امپراتوری ژاپن باشد.

آکی هیتو که ۲۳ دسامبر سال جاری میلادی ۸۴ ساله می‌شود و تحت جراحی قلب و درمان سرطان پروستات قرار گرفته، سال گذشته در سخنرانی‌اش اعلام کرد که نگران است که سن بالای‌اش مانع از اجرای وظایفش شود.

قانونی در ماه ژوئن سال جاری میلادی تصویب شد که به آکیهیتو اجازه می‌دهد از سلطنت کناره‌گیری کند و ولیعهد او شاهزاده ناروهیتو ۵۷ ساله جایش را بگیرد.

امپراتور ژاپن در قانون اساسی پسا ژاپن جنگ نماد اتحاد است و هیچ قدرت سیاسی‌ای ندارد. بیشتر زمان امپراتوری او به ترمیم زخم‌های جنگ و کمک به مردم رنج دیده از فجایع جنگ گذشت و شخصیتی مورد احترام در میان شهروندانش است.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه