رفتن به بالا
  • شنبه - 30 بهمن 1395 - 17:51
  • کد خبر : ۸۹۴
  • چاپ خبر : ارتش سوریه اجازه تسلط ترکیه یا کُردها بر شهر «الباب» را نمی‌دهد
عضو اتاق عملیات حلب اظهار داشت:

ارتش سوریه اجازه تسلط ترکیه یا کُردها بر شهر «الباب» را نمی‌دهد

ناظر اتاق عملیات حلب گفت: کشورهای حامی داعش هیچ کار میدانی یا سیاسی برای حفظ شهر الباب یا توقف پیشروی نظامی ارتش سوریه به سوی آن نمی‌توانند انجام بدهند. «محمد کمال الجفا»، کارشناس نظامی سوریه و ناظر اتاق عملیات حلب گفت: در دمشق، درباره اخبار حاکی از ورود تروریست‌های «جیش الحر» به شرق شهر «الباب» اظهار […]

خبرگزاری فارس: ارتش سوریه اجازه تسلط ترکیه یا کُردها بر شهر «الباب» را نمی‌دهد

ناظر اتاق عملیات حلب گفت: کشورهای حامی داعش هیچ کار میدانی یا سیاسی برای حفظ شهر الباب یا توقف پیشروی نظامی ارتش سوریه به سوی آن نمی‌توانند انجام بدهند.

«محمد کمال الجفا»، کارشناس نظامی سوریه و ناظر اتاق عملیات حلب گفت: در دمشق، درباره اخبار حاکی از ورود تروریست‌های «جیش الحر» به شرق شهر «الباب» اظهار داشت: ارتش سوریه به نیروهای «سپر فرات» یا یگان‌های مبارز کُرد اجازه تسلط بر منطقه الباب در حومه شمالی حلب به جای داعش را نمی‌دهد.

وی افزود: ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن آماده‌اند، با پشتیبانی و کمک زمینی روسیه وارد الباب شوند و یا روس‌ها به همراه نمایندگانی از جناح مخالف و دولت سوریه وارد الباب شوند و شورای حکومتی محلی با مشارکت روسیه و توافق با ترکیه و دمشق در الباب تشکیل شود.

الجفا گفت: طرح ارتش سوریه و عملیات نظامی آن در شمال و شرق استان حلب یکسره کردن پرونده الباب و پایان دادن به قضیه بحران آب شهر حلب و تسلط بر خطوط پمپاژ آب به این شهر در منطقه الخزانات از توابع الخفسه است.

کارشناس سوری تاکید کرد: نظامیان سوری از سه محور، بسمت جنوب الباب در مساحت گسترده‌ای بالغ بر ۴۵ کیلومتر مربع درحال پیشروی هستند و طی ساعات گذشته به نزدیکترین نقطه از شهر «بزاعه» یعنی ۲ کیلومتری جنوب این شهر رسیده و نظامیان را بسمت خطوط پمپاژ آب خفسه فرستادند.

وی با بیان اینکه ارتش سوریه از ابتدای عملیات نظامی در شمال سوریه،(۲۲ روز پیش) ۳۶ روستا و شهرک را آزاد کرده، افزود: سناریو بسیار پیچیده‌ای در این منطقه وجود دارد، تروریست‌های داعش که در الباب، التادف، بزاعه و دیرحافر مستقر هستند، پس از محاصره کامل همه هلال جنوبی حومه الباب قادر به خروج امن از آنجا نیستند، بخصوص که نظامیان ترکیه و گروه‌های تروریستی شرکت‌کننده در عملیات سپر فرات به دلایل سیاسی و نظامی قادر به تثبیت حضور خود در جبهه های شمالی و شرقی الباب نیستند.

وی در خصوص اهمیت نبرد آزادسازی الباب گفت: منطقه الباب گره اصلی برای همه قدرت‌ های متخاصم در عرصه سوریه شده چون موقعیت جغرافیایی و راهبردی الباب، این شهر را گلوگاه راه‌های ارتباطی مهمی کرده و این علاوه بر مساحت جغرافیایی گسترده و زمین حاصلخیز آن است.

الجفا گفت: الباب نقطه ارتباطی بین منبج، جرابلس، عفرین و اعزاز است و در موقعیت مثلثی شکلی واقعی است که می‌تواند سه منطقه جغرافیایی مورد مناقشه را تحت الشعاع خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: الباب می‌تواند همچنین از لحاظ زمینی، غذایی و آب آشامیدنی بر حلب فشار آورد و در واقع عملیات آزادسازی حلب جز با تسلط بر الباب کامل نمی‌شود و از همین رو ارتش سوریه اجازه سیطره ترکیه یا یگان های مدافع کرد یا حتی نیروهای کرد مورد حمایت آمریکا را بر این شهر نمی‌دهد.

کارشناس سوری در پایان سخنان خود تاکید کرد: کشورهای حامی داعش هیچ کار میدانی یا سیاسی برای حفظ شهر الباب یا توقف پیشروی نظامی ارتش سوریه به سوی آن نمی‌توانند، انجام دهند.

وی افزود: اوضاع جامعه بین المللی و توافق‌های روسیه و ترکیه و نشست‌های اخیر آستانه معادلات بین المللی پیش‌بینی نشده‌ای را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه