رفتن به بالا
  • شنبه - 7 اسفند 1395 - 15:13
  • کد خبر : ۱۱۲۴
  • چاپ خبر : مذاکرات بین نمایندگان آمریکا و کره شمالی در نیویورک لغو شد

مذاکرات بین نمایندگان آمریکا و کره شمالی در نیویورک لغو شد

روزنامه آمریکایی گزارش داده به دنبال عدم صدور روادید برای نماینده ارشد کره شمالی از سوی واشنگتن، مذاکراتی که در دولت باراک اوباما بین دو کشور برای اول مارس در نیویورک برنامه ریزی شده بود، لغو شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی امید، در ادامه تنشها بین آمریکا و کره شمالی، مذاکراتی که در دولت باراک اوباما برای مذاکره بین دو کشور در نیویورک برنامه ریزی شده بود، لغو شده است.

روزنامه وال استریت ژورنال امروز شنبه گزارش داده که به دنبال لغو صدور روادید برای نماینده ارشد وزارت خارجه کره شمالی جهت سفر به نیویورک از سوی آمریکا، مذاکراتی که در دولت قبلی واشنگتن برای اول و دوم مارس ۲۰۱۷ در نیویورک برنامه ریزی شده بود، لغو شد.

وزارت خارجه آمریکا به «چو سون هوی» که عضو ارشد وزارت خارجه کره شمالی است روادید ندادند؛ کسی که قرار بود با مقامات آمریکایی در نیویورک مذاکره و گفتگو داشته باشد.

وال استریت ژورنال نوشت: «هنوز مشخص نیست که دلیل وزارت خارجه برای عدم صدور روادید چه بوده اما شاید آزمایش موشک بالستیک در تاریخ ۱۲ فوریه توسط کره شمالی و قتل برادر ناتنی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در مالزی در این موضوع نقش داشت».

در صورت برگزاری دیدار نمایندگان کره شمالی و آمریکا، این اولین سفر یک مقام ارشد کره شمالی از سال ۲۰۱۱ به آمریکا و همچنین اولین دیدار نمایندگان واشنگتن و پیونگ یانگ در دولت دونالد ترامپ می‌شد.

انتهای پیام/منبع:فارس

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه