رفتن به بالا
  • سه شنبه - 3 اسفند 1395 - 13:28
  • کد خبر : ۱۰۲۲
  • چاپ خبر : تاخیر در نمونه‌برداری بنزین ۱۷ شهر/ نمونه‌‌ها هنوز تحلیل نشده است
رئیس سازمان استاندارد گفت:

تاخیر در نمونه‌برداری بنزین ۱۷ شهر/ نمونه‌‌ها هنوز تحلیل نشده است

در حالی که طبق مصوبه قبلی قرار بود آزمون بنزین علاوه بر ۸ کلانشهر در ۱۷ شهر دیگر از سال ۹۴ انجام شود،رئیس سازمان استاندارد گفت: تست بنزین را در ۱۷ شهر آغاز کرده‌ایم. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی امید به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس نیره پیروزبخت در نشست خبری که هم‌اکنون در […]

در حالی که طبق مصوبه قبلی قرار بود آزمون بنزین علاوه بر ۸ کلانشهر در ۱۷ شهر دیگر از سال ۹۴ انجام شود،رئیس سازمان استاندارد گفت: تست بنزین را در ۱۷ شهر آغاز کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی امید به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس نیره پیروزبخت در نشست خبری که هم‌اکنون در حال برگزاری است در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس که پرسید امسال چند گزارش در مورد آزمون کیفیت بنزین به دولت ارایه کرده اید؟ اظهار داشت: در فصول گرم سال نمونه برداری هایی از بنزین صورت گرفت که البته مشکلی نداشت ولی در مورد بنزین مصرفی در فصول سرد و با توجه به وارونگی هوا آزمون بنزین اهمیت بیشتری دارد که ما این نمونه برداری را در دی ماه انجام می دهیم و نتایج در اسفند ماه تحلیل می شود.

وی در عین حال اطلاعاتی در مورد تعداد گزارش های ارایه شده به دولت در خصوص کیفیت بنزین ارایه نکرد و گفت: آزمون بنزین در شرایط هوای سرد اهمیت دارد که تحلیل این نتایج عقب می افتد.

پیروزبخت اضافه کرد: نتیجه اولیه آزمون بنزین مشکلی نداشته است.

بر اساس این گزارش طبق مصوبه قبلی قرار بود آزمون بنزین علاوه بر ۸ کلانشهر در ۱۷ شهر نیز از سال ۹۴ انجام شود، پیروزبخت در این مورد به فارس گفت: تست هایی را در ۱۷ شهر آغاز کرده ایم.

به این ترتیب نه تنها اعلام نتایج آزمون بنزین در ۸ کلان شهر با تأخیر همراه است، بلکه انجام آزمون در ۱۷ شهر نیز هنوز به طور کامل اجرایی نشده و با تأخیر روبرو است.

رئیس سازمان ملی استاندارد در ادامه با تأکید بر اینکه وضعیت کیفیت بنزین روند رو به رشدی دارد، افزود: وضعیت کیفیت بنزین را نمی توان با سالهای قبل مقایسه کرد و رو به بهبود است.

وی همچنین از کنترل های استانداردی در مورد گازوییل خبر داد و گفت: نگرانی ما در مورد گازوئیل فقط به گوگرد مربوط می شود.

برخورد با عرضه قطعات وارداتی خودرو در بسته‌بندی داخلی

به گزارش فارس وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای اجرای استانداردهای ۸۳ گانه در صنعت خودروسازی، گفت: ۵۲ استاندارد قبلی خودرو به روز رسانی شده و علاوه بر این، استانداردهای جدید نیز اجرایی خواهد شد.

پیروزبخت تصریح کرد: کنترل هایی بر قطعات یدکی عرضه شده در بازار داریم و اگر قطعه‌ای وارداتی در بسته بندی داخلی عرضه شود، برخورد خواهیم کرد.

*شناسایی ۵۷۰ محموله نفتی غیراستاندارد

پیروزبخت همچنین از شناسایی ۵۷۰ مورد محموله فراورده های نفتی غیراستاندارد خبر داد و گفت: ۲۱۶ مورد قاچاق بوده و بقیه موارد به فراورده‌های نفتی سوبسید دار(عدم انطباق مواد اولیه و محصول) مربوط می شود.

وی در ادامه از توقف فعالیت ۱۰۰ ایستگاه توزیع گاز سی ان جی خبر داد و افزود: در مورد استاندارد وسایل بدن سازی پارکها و اماکن عمومی نیز گزارشی را به وزارت کشور و شهرداری ارایه کرده ایم.

رئیس سازمان استاندارد تأکید کرد: مشکلاتی در زمینه این تجهیزات وجود داشت که باید حل شود.

به گزارش فارس پیروزبخت در این نشست در واکنش به این سوال فارس که چرا سازمان استاندارد در برخورد با رسانه های پرسش کننده در خصوص آزمون کیفیت بنزین، به سیاست حذف رسانه از نشست های خبری متوسل می شود و قطعا این اقدام با نظارت مدیران ارشد سازمان صورت می گیرد، گفت: مدیر روابط عمومی سازمان تغییر کرده و بهتر است در مورد عملکرد مدیران قبلی صحبت نکنیم.
وی تأکید کرد: سیاست ما تعامل با رسانه ها است.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه