پیشخوان » تیتر » خبر دو » سیاسی و بین الملل
کد خبر : 776
شنبه - 23 بهمن 1395 - 18:40
با حضور بیش از شش هزار خبرنگار خارجی

بازتاب راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه های خارجی

 راهپیمایی بیست  و دوم بهمن در رسانه های بین المللی بازتاب داشت.

الجزیره انگلیسی: مردم ایران به نظامشان ایمان دارند
خبرنگار الجزیره انگلیسی تاکید کرد مردم ایران حاضرند هر کاری برای دفاع از نظام کشورشان انجام دهند. به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، در ایران رهبر معظم از مردم خواسته بود تا در راهپیمایی سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این کشور حضوری گسترده داشته باشند و خشم خود را علیه آمریکا نشان دهند.

درسا جباری خبرنگار الجزیره انگلیسی در تهران در گزارشی زنده از تهران گفت اگر نگوییم میلیون ها نفر، صدها هزار نفر در سراسر ایران به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به سمت نقاط مشخص شده راهپیمایی کرده اند زیرا رهبر معظم ایران از آنها خواسته است این کار را بکنند.

نیویورک تایمز: مشارکت‌کنندگان در راهپیمایی شعارهای مرگ‌بر آمریکا را سر می‌دهند
روزنامه آمریکایی “نیویورک تایمز” در پایگاه اینترنتی خود به پوشش راهپیمایی پرشکوه مردم ایران به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخت. نیویورک تایمز نوشت: راهپیمایی در سرتاسر ایران برگزار شده است و شرکت کنندگان در راهپیمایی تهران شعارهای سنتی خود علیه آمریکا و اسرائیل را سر می‌دادند.

این روزنامه نوشت: تظاهرات کنندگان به سوی میدان آزادی که “حسن روحانی” رئیس جمهور ایران در آنجا سخنرانی خواهد کرد راهپیمایی می‌کنند.

المیادین:راهپیمایی درهزار شهر ایران پاسخی به تهدیدات رئیس‌جمهور آمریکاست
شبکه المیادین گزارش داد: راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حدود هزار شهر ایران برگزار می شود. حازم کلاس خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در تهران گفت: راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حدود هزار شهر ایران برگزار می شود. در تهران، هزاران نفر از ده مسیر تعیین شده در حال حرکت به طرف میدان آزادی هستند.

سی ان ان: راهپیمایی امسال پرجمعیت تر است
سی ان ان ضمن اذعان به حضور گسترده تر مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، مخاطب شعار مرگ بر آمریکا شرکت کنندگان در راهپیمایی را دولت آمریکا اعلام کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان ، ایران در حال برگزاری مراسم جشن روز پیروز انقلاب این کشور است. امروز سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هزار و نهصد و هفتاد و نه ایران است. در شهر تهران پایتخت ایران راهپیمایی به مناسبت این روز در حال برگزاری است.

این مراسم در حالی برگزار می شود که تنش میان تهران و واشنگتن افزایش یافته است.

پخش مستقیم سخنرانی حسن روحانی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی
شبکه های مختلف تلویزیونی با قطع برنامه های خود، بخش هایی از سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور ایران را در راهپیمایی سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پخش کردند.  شبکه های الجزیره مباشر، پرس تی وی، الاتجاه، المیادین، العالم، رویترز لایو، ان پی تی ان و المنار بخش هایی از سخنرانی حسن روحانی را در راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن پخش کردند.

همچنین بعضی از جملات رئیس جمهور ایران به صورت خبر زیرنویس فوری از این شبکه ها پخش شد.

شبکه المیادین تصاویری مستقیم از راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران پخش کرد.

پخش زنده سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در شبکه های بین المللی 
شبکه های خبری جهان سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مراسم یوم الله ۲۲ بهمن را زنده پوشش می دهند. شبکه های رویترز لایو و ای پی تی ان دایرکت از لحظاتی پیش با با نمایش عکس نوشتی مربوط به پخش مستقیم سخنرانی دکتر روحانی در مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از پخش مستقیم این سخنرانی خبر دادند .

امسال بیش از ۶ هزار خبرنگار داخلی و خارجی مراسم سالگرد ۲۲ بهمن را پوشش خبری می دهند.